Benvinguts i benvingudes!

Aquest bloc és una eina d'informació i comentari per al meu alumnat de l'IES Lluís de Requesens de Molins de Rei. Hi trobareu els temes treballats a classe, la referència bibliogràfica de les lectures obligatòries, enllaços a manuals, diccionaris, autoaprenentatge, literatura, cultura pròpia i aliena.
Espero que us sigui útil i profitós.

Ben cordialment.

Domènec Salvadó


dimarts, 22 de febrer del 2011

Exàmens 2a avaluació. 1r batxillerat. Llengua catalana i literatura. Curs 2010-11

1r examen. Poesia catalana. 2a avaluació.

Teoria

  • Els trobadors (pp. 7-10)
  • Ramon Llull (pp. 10-11)
  • Del feudalisme a la crisi del segle XIV (pp. 13-14)
  • Tres moralistes del segle XIV (pp. 14-15)
  • L'humanisme. Bernat Metge i la Cancelleria (pp. 15-17)
(Hi haurà preguntes sobre aquests temes)

Pràctica (comentari de poemes)
  • Guillem de Berguedà. Cansoneta leu e plana. (pp. 22-27)
  • Cerverí de Girona. No·l prenatz lo fals marit. (pp. 28-33)
  • Ramon Llull. A vós, Dona Verge Santa Maria. (pp. 34-37)
  • Anselm Turmeda. Elogi dels diners. (pp. 38-43)
  • Jordi de Sant Jordi. Presoner. (pp.44-49)
  • Ausiàs March. Així com cell qui es veu prop de la mort. (pp. 50-51)
  • Ausiàs March. Colguen les gents ab alegria festes. (pp. 52-57)
  • Roís de Corella. La balada de la garsa i l'esmerla. (pp. 58-60)
(Hi haurà preguntes relacionades amb la comprensió i interpretació dels poemes i també sobre qüestions formals -mètrica, fenòmens fonètics-)


2n examen. Llibre de text. 2a avaluació.

Tema 8. La poesia.

  • 1. El poema (pp. 188- 190) (teoria/pràctica)
  • 3. La poesia medieval (pp. 192-195) (teoria/pràctica)
  • 4. La poesia dels segles XVI, XVII, XVIII ( pp.196- 197) (teoria/pràctica)
  • 5. La poesia de la Renaixença (p. 198, només introducció)
  • La Renaixenca. Definició. Límits. Objectius. Autors més destacats. (Apunts) (teoria)
  • El Romanticisme. Definició. Límits. Característiques. Autors. (Apunts) (teoria)
  • Màrius Torres. Vida i obra. Poemes. (Fotocòpies i poemes comentats) (teoria/pràctica)