Benvinguts i benvingudes!

Aquest bloc és una eina d'informació i comentari per al meu alumnat de l'IES Lluís de Requesens de Molins de Rei. Hi trobareu els temes treballats a classe, la referència bibliogràfica de les lectures obligatòries, enllaços a manuals, diccionaris, autoaprenentatge, literatura, cultura pròpia i aliena.
Espero que us sigui útil i profitós.

Ben cordialment.

Domènec Salvadó


dilluns, 17 de setembre de 2012

2n batxillerat. Literatura catalana. Curs 2012-13

Lectures curs 2012-13
GUIMERÀ, Àngel. Mar i cel. Educaula. Col. Educació 62.
CARNER, Josep. Antologia poètica. Supervivent d’un cant remot. Educaula. Col. Educació 62.
CALDERS, Pere. Cròniques de la veritat oculta. Educaula. Col. Educació 62.
TORRES, Màrius. Antologia poètica. Com un foc invisible. Educaula. Col. Educació 62
ANGLADA, Maria Àngels. Quadern d’Aram. Educaula. Col. Educació 62.
ESPRIU, Salvador. Antígona. Educaula. Col. Educació 62

Objectius
  • Ampliar la formació literària i humanística.
  • Afinar la sensibilitat literària i gaudir de la lectura.
  • Desenvolupar l'anàlisi i el sentit crític.
  • Millorar l'expressió a través de textos crítics, exposicions orals.
  • Conèixer amb més profunditat obres catalanes contemporànies.
  • Conèixer i entendre la cultura catalana per mitjà de la seva literatura.
Procediments
  • Anàlisi i comentari de les obres estudiades tenint en compte el seu context literari, cultural i històric.
  • Lectura i comentari de fragments de les obres estudiades.
  • Recerca d'informació bibliogràfica (internet i biblioteca)
Avaluació
  • Parcials: prova de lectura abans de comentar el llibre a l'aula, prova de comentari de text i preguntes sobre l'obra i el context, comentaris i exercicis a l'aula. Proves de recuperació al final de cada avaluació.
  • Final: suma de les tres avaluacions. La nota resultant ha de ser 5 o superior. Si hi ha alguna avaluació suspesa no ha de ser inferior a 3,5 per poder fer la mitjana de les tres avaluacions. Les avaluacions no aprovades inferiors a 3,5 es recuperen per separat.